SUMMARY: |
Interesul public pentru şcoală a crescut în ultimii ani. Atenţia sporită referitoare la procesul de învăţământ şi la cadrele didactice, a cauzat o ridicare a ştachetei în învăţământul public. Performanţele comparative indicate de studiile internaţionale PISA şi TIMSS, constituie o provocare pentru cadrele didactice, de a avea grijă ca şcoala să devină pentru elevi un loc al învăţării. Pentru ca acest lucru să devină posibil, trebuie instituite structuri de menţinere a ordinii şi disciplinei în şcoală. Întrebarea cum poate fi realizată şi menţinută ordinea în cadrul activităţii didactice sau cum poate fi oferit elevilor un mediu de învăţare fără perturbaţii şi deviaţii, preocupă atât specialiştii în domeniu cât şi pe cei care se iniţiază pentru a deveni cadre didactice. Chiar dacă condiţiile cadru ale procesului de învăţământ se schimbă şi se adaugă noi solicitări şi provocări şcolii, structurile fundamentale de disciplină bazate pe principiile procesului de învăţământ îşi menţin valabilitatea (Evertson, Emmer &Worsham, 2005). |
|