SUMMARY: |
Lucrarea cu titlul „Curriculum. Teorie şi aplicaţie”, după cum este
structurată, se doreşte a veni în primul rând în sprijinul studenţilor înscrişi
la programele de studii din domeniul ştiinţelor educaţiei. În al doilea rând,
se poate considera că lucrarea se mai adresează şi cadrelor didactice din
învăţământul secundar (ori chiar din cel universitar) care‐şi doresc reactualizarea
diverselor nuanţe ale teoriei curriculum‐ului sau detectarea noilor
tendinţe în proiectarea, organizarea, realizarea, evaluarea şi reglarea lui.
„Curriculum. Teorie şi aplicaţie” invită cititorul la parcurgerea cinci
capitole înlănţuite logic: de la „Societatea cunoaşterii – societatea curriculum‐
ului învăţării”, prin „Conceptul de curriculum. Accepţiuni. Funcţii.
Fundamente. Teorii”, „Ipostaze ale curriculum‐ului”, „Procesualitatea
curriculum‐ului. Proiectare, implementare, evaluare, reglare”, până la
„Managementul curriculum‐ului, parte a managementului calităţii”. Pe tot
parcursul ei, lucrarea relevă concepte valoroase ale domeniului dar şi
aplicabilitatea acestora (vezi şi anexele). |
|