SUMMARY: |
Popularizarea masivă a serviciilor video‐on‐demand (VoD) din ultimii ani, precum
și a producțiilor originale create de aceste companii media a atras după sine o serie de
fenomene care transformă vizibil procesul de producție, distribuție și consum specific
industriei filmelor seriale. Distribuția digitală eliberează acest proces de constrângerile
specifice unei grile de programe lineare, maximizând libertatea creativă a echipei de
producție și făcând posibile noi comportamente de consum. În acest context, lucrarea de
față explorează modelele narative recurente în filmele seriale create pentru distribuția
digitală, dar și relația dintre distribuția producțiilor serializate prin servicii video‐ondemand
și vizionarea în maraton.
Capitolele teoretice ale studiului introduc conceptele necesare în înțelegerea
multiplelor ramificații ale modelului de afaceri pus în practică de serviciile VoD și rezumă
stadiul actual al cercetării din domeniu. Astfel, primele patru părți ale lucrării de față
discută aspecte precum principiile serializării în producția de televiziune, istoricul
tehnologiilor de distribuție care au precedat serviciile de streaming digital, mecanismele de
producție, distribuție și consum specifice acestor servicii, precum și caracteristicile narative
ale filmelor seriale complexe în contextul evoluției mijloacelor tehnologice. |
|