SUMMARY: |
Explorarea comportamentului uman, în diferite contexte educaționale,
este mult mai complicată decât pare la prima vedere, datorită nivelului scăzut al
reproductibilității datelor experimentale. Prin intermediul acestei cărți, ce completează
literatura de specialitate în domeniul Științele Educației, persoanele interesate de
prezentarea în detaliu, din punct de vedere teoretic dar și practic, a fiecărei etape
necesare a fi abordate în cadrul unei cercetări educaționale ce investighează răspunsul
unui grup țintă aflat sub influența unor variabile externe și moderatoare, vor reuși să
aprofundeze cunoștințele teoretice aferente analizelor statistice univariate și
multivariate a datelor. Publicația este bilingvă (romană-engleză) și cuprinde 6 capitole,
context, argument și bibliografie. Subiectele vizate au fost următoarele: selectarea
metodelor utilizate în cercetarea educațională, dezvoltarea și validarea unui instrument
de cercetare, noțiuni generale despre statistică descriptivă, teste comparative ale datelor
ordinale, descrierea analizelor factoriale – analize exploratorii, confirmatorii, modelarea
prin ecuații de structură și de invarianță. |
|