SUMMARY: |
Învăţământul special, ca parte integrantă a învăţământului preuniversitar, are ca
scop principal acela de a oferi copiilor cu dizabilităţi condiţii psihopedagogice necesare
dezvoltării psihofiziologice în vederea recuperării şi a integrării socio-profesionale.
Obiectivul principal al învăţământului pentru copiii cu dizabilităţi este de a permite
fiecărui copil să-si urmeze drumul său propriu de creştere şi dezvoltare, oferind
posibilitatea de valorificare a potenţialului psihic şi fizic al fiecăruia, pentru dobândirea
deprinderilor şi cunoștinţelor necesare integrării în activităţile şcolare viitoare şi în
activităţile socio-profesionale.
Prezenta lucrare este o încercare de abordare a unor aspecte ale procesului de
învăţământ din şcolile speciale cu scopul de a verifica şi confirma valoarea unor
modalitaţi de lucru spre a contribui la găsirea celor mai potrivite mijloace şi procedee
menite să contribuie cât mai eficient la dezvoltarea şi activizarea vocabularului copiilor
şcolari mici din învăţământul special. |
|