SUMMARY: |
Cartea Educația bazată pe compasiune și învățarea orientată spre
comunitate oferă cititorilor studenți, cadre didactice și membri ai
comunității, aspecte privind valorile definitorii ale educației bazate
pe compasiune, strategii și exemple de implementare și evaluare a
învățării spre comunitate, dar și o serie de reflecții personale privind
parcursul profesional al autoarei. Nevoia de interdisciplinaritate în
planificarea componentelor curriculare care adresează implicarea
civică a studenților, ca viitori lideri ghidați de compasiune, este justificată
și prezentată pe tot parcursul celor patru capitole ale cărții,
punctându‐se aspectele specifice ale procesului de învățare și ale
procesului de serviciu orientat spre rezolvarea nevoilor comunității,
aici incluzând și comunitatea proximă, cea a colegilor cu nevoi speciale.
O parte din conținutul acestei cărți, în special primul capitol,
cel referitor la parcursul profesional al autoarei, a fost realizată cu
ocazia elaborării tezei de abilitare în domeniul Științelor Educației,
care a fost prezentată în anul 2019 în fața comisiei de referenți. Teza
a fost intitulată „Dezvoltare curriculară interdisciplinară: Service‐
Learning și valorile educaționale ale interacțiunilor om‐animal” (autor:
Alina S. Rusu). |
|