SUMMARY: |
Abilitatea de a construi propoziții și de a discerne sensurile contextuale cu precizie într-o
limbă străină depinde, în mare măsură, de capacitatea subiectului vorbitor de a percepe vocabularul
limbii respective. Astfel, dobândirea temeinică a cunoștințelor de vocabular reprezintă
întâiul element necesar pentru dezvoltarea abilităților de comunicare în cadrul educației lingvistice.
Dicționarul coreean-român a fost creat ca instrument de sprijin în dobândirea eficientă a vocabularului
pentru studenții din cadrul specializării de limba coreeană din învățământul universitar.
Testul de competență lingvistică pentru limba coreeană (TOPIK) este un test organizat și
autorizat de către guvernul coreean și reprezintă modul standard de evaluare a competențelor de
limbă coreeană. Prin urmare, aproximativ 2.700 de cuvinte, pe care participanții la examen le-ar
întâlni la acest test de competență, au fost selectate și prioritizate în timpul redactării acestui
dicționar. Cuvintele introduse în dicționar sunt prezentate în ordine alfabetică (Hangul), iar explicația
fiecărui cuvânt este precedată de o abreviere pentru a preciza categoria morfologică din
care face parte cuvântul respectiv; de aici și prezența abrevierilor care denotă părțile de vorbire
precum: substantiv, adverb, adjectiv etc. Limba coreeană, care aparține familiei de limbi altaice
și are o formă aglutinantă, respectă ordinea cuvintelor conform modelului subiect + obiect +
predicat, prezentând caracteristica anexării particulelor și desinențelor potrivite unui cuvânt în
dreapta acestuia. |