SUMMARY: |
Tema acestei teze se înscrie în contextul preocupărilor privind rolul activităților
extrașcolare tehnico-științifice desfășurate în cadrul Palatului și Cluburilor Copiilor
din județul Covasna în formarea competențelor în științe și tehnologie la elevii
din învățământul gimnazial. Am conceput Programului de intervenție „Știință și
tehnologie în viața Ta” prin raportare la Curriculumul disciplinelor Fizică și
Educația tehnologică și aplicații practice pentru clasele a VI-a, din perspectiva
complementarității lui cu conținutul acestuia. Au fost analizate modalitățile de
dezvoltare a competențelor generale și a celor specifice formulate în Curriculum
cu ajutorul activităților extrașcolare, realizându-se astfel îmbunătățirea performanțelor
școlare ale elevilor prin activitățile de educație nonformală. De referință
au fost, în acest sens, studiile B. L. Barber, J. S. Eccles, M. R. Stone, care arată
că se înregistrează rezultate școlare mai bune la elevii care participă la activități
extrașcolare (B. L. Barber, J. S. Eccles, M. R. Stone, 2005), respectiv A. F. Feldman,
J. L. Matjasko, care arată că la elevii participanți la activități nonformale se înregistrează
o implicare mai mare în viața școlară, rezultate mai bune la învățătură
și o rată scăzută de abandon școlar (A. F. Feldman, J. L. Matjasko, 2005) |
|