REZUMAT: |
Studiul noilor media a devenit o preocupare importantă pentru comunitatea științifică în ultimii ani. Dată fiind noutatea și natura interdisciplinară a domeniului, nu există încă o abordare coezivă din punct de vedere teoretic, fiecare cercetător sau grup de cercetători încercând să explice fenomenele new media folosind unelte
specifice domeniului său de activitate. Având în vedere tendința actuală de dezvoltare a sistemelor online de networking social, a contopirii lor sau a transpunerii lor peste alte sisteme deja existente, actorii economici din mediul online caută soluții pentru a crea profit din popularitatea acestora. Devine în consecință de maximă importanță posibilitatea exploatării sociologice a informațiilor și a dinamicii sistemelor online de networking social.
Popularitatea crescândă a sistemelor online de networking social, fie axate pe socializare (cum sunt Hi5, FaceBook sau Google+), fie pe navigare socială (YouTube, Flickr), fie pe networking (LinkedIn), stimulează agenții economici și dezvoltatorii de software să găsească noi metode inovative de a utiliza datele oferite de utilizatori sau împărțite de grupuri de prieteni pentru a genera profit, pentru a personaliza rezultatele căutărilor și experiența Web. Având în vedere numărul imens de utilizatori merită să ne întrebăm dacă această cantitate uriașă de date oferită de utilizatori de pe tot globul poate fi un punct de plecare pentru demersuri sociologice, dacă poate să ne ofere răspunsuri în privința uzului unor astfel de sisteme online și dacă această cantitate de date este una validă și utilizabilă în cercetări menite să identifice diferențele dintre rețelele sociale reale și cele online sau să sondeze pur și simplu realitatea utilizatorilor online, dată fiind creșterea fenomenală pe care a înregistrat-o acest sector în ultimii ani. |
|