PĂTROC Dan
METODE ȘI TEHNICI DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR ȘI PREȘCOLAR

 
  PSIHOLOGIE
   
  978‐973‐595‐946‐3
  2016
 
  REZUMAT
Format: add to cart
   
REZUMAT: Premisa majoră de la care pornim (și pe care sper că o împărtășești cu mine) este aceea că școala trebuie să însemne ceva mai mult decât transmiterea și însușirea de cunoștințe. Vorbim, în acest caz, despre formarea de atitudini, de valori, de comportamente și, mai ales, despre formarea unui stil de gândire bazat pe logică, pe capacitatea de a folosi informațiile acumulate la momentul și în felul potrivit. În afara școlii, nu cunoaștem lucrurile din jurul nostru defalcat în funcție de materii, ci ca o experiență senzorială și cognitivă completă în care, în fiecare minut, se amestecă matematica, limba, arta, știința, abilitățile practice și așa mai departe. Unul din lucrurile pe care sistemul nostru de educație le scapă din vedere, în legătură cu aceeași experiență a vieții reale, este felul în care îi pregătim pe copii să recepteze informațiile cu care vor fi bombardați de-a lungul vieții.