REZUMAT: |
Lucrarea de față a fost concepută, după cum reiese din titlu, ca o incursiune în domeniul scenaristicii de film prin intermediul unui compendiu de structuri narative. La primă vedere, abordarea poate părea reducționistă, întrucât eludează dezbaterile vaste din jurul teoriilor narațiunii filmice, fie ele de factură mimetică, dezvoltate pe filieră aristotelică, sau de factură diegetică, dezvoltate pe filieră platoniciană. Dar această abordare este una asumată, din rațiuni ce țin de formatul de manual ca instrument practic pe care Structuri narative în film îl respectă. Destinat, în principal, studenților Departamentului Cinematografie și Media al Facultății de Teatru și Televiune din cadrul Universității Babeș‐Bolyai, dar în egală măsură oricărui pasionat de scriitura cinematografică, manualul își propune să familiarizeze cititorul cu variante de compoziție narativă relevante în peisajul actual al filmului destinat marelui și micului ecran, cu scopul fie de a‐i ghida identificarea lor corectă, fie de a‐i oferi opțiuni
diversificate pentru dezvoltarea unei idei într‐un proiect scenaristic. |
|