REZUMAT: |
În ultima săptămână a lunii mai din anul 2017, Facultatea de
Științe Socio‐Umane a Universității din Oradea a găzduit prima ediție a
unei colecții de evenimente, despre care ne place să credem că vor
deveni o tradiție anuală, reunite sub titlul generic „MAI învață!”. Pe
lângă un târg de carte cu specific educațional, o masă rotundă cu tema
„Relația școlii cu părinții în învățământul alternativ și cel tradițional”, opt
workshop‐uri pe diverse teme legate de învățământul primar, preșcolar
sau special și o conferință națională a studenților din domeniul Științe
ale Educației, evenimentul central al săptămânii a fost Conferința
Națională „Educația azi: Modernitate, Acceptare, Inovație”, cu patru
secțiuni distincte: Management educațional în context european, Provocările
învățământului special, Ciclul primar între tradițional și reformă și Cunoaștere
și stimulare în educația timpurie. Deși este evident că cele trei cuvinte
cheie care și‐au găsit loc în titlul conferinței noastre formează, prin
inițialele lor, cuvântul „Mai” („umbrela” întregii săptămâni), ele nu au
fost alese la întâmplare, ci, dimpotrivă, simbolizează o anumită viziune
asupra educației, viziune pe care o împărtășim în cadrul Facultății de
Științe Socio‐Umane și, credem noi, în contextul mai larg al specialiștilor
în educație din România. |
|