REZUMAT: |
Acest volum cuprinde zece cercetări realizate de către profesori în
învățământul preuniversitar și profesori din învățământul universitar, de masteranzi
de la diverse specializări de la Facultatea de Geografie și de la Facultatea de
Psihologie și Științe ale Educației din Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.
Unele rezultate ale cercetărilor efectuate au fost prezentate în cadrul Conferinței
Internaționale ,,Contemporary trends in teaching and learning geography”,
organizată de Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi de Facultatea de
Geografie din Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, în 5-6 noiembrie 2016.
Primele două cercetări, prezentate de către profesori din învățământul preșcolar, au
vizat organizarea unor activități de învățare în contextul unor activități
extracurriculare. Într-una dintre lucrări au fost descrise activități de învățare care
pot fi organizate în incinta unei mănăstiri cu scopul de a analiza amenajarea
teritoriului, componentele naturale și antropice ale mediului, specificul și
valorificarea cu scop educativ a acestui spațiu. În cea de-a doua lucrare, se prezintă
modul de valorificare cu scop educativ a Parcului de agrement ,,Moara de vânt”,
situat în apropierea municipiului Cluj-Napoca. În această cercetare experimentală
s-a pus accentul pe studierea mediului și a comportamentului preșcolarilor în raport
cu animalele adăpostite în parc. |
|