HIMCINSCHI Mihai, COLDA Lucian D., PANAITE Ovidiu, BRUDIU Răzvan
CENTENARUL UNIRII ROMÂNILOR ȘI EUROPA DE AZI Religie și Geopolitică Misiune, națiune și identitate eclezială

 
  TEOLOGIE
   
  978-606-37-0350-8; 978-606-37-0356-0; 978-606-509-392-8
  2018
 
  E-BOOK INTEGRAL
Format: add to cart
   
REZUMAT: Doctrina creștină învață că Dumnezeu a fost la început, apoi a urmat istoria sau existența lumii în timp. Ceea ce ne certifică această afirmație este Revelația însăși, Sfânta Tradiție și Sfânta Scriptură. Am ales această ordine, a Celor Două Izvoare al Revelației Sfinte, tocmai să evidențiez faptul că înainte de a scrie Moise Cartea Facerii exista deja o istorie nescrisă a creației, o istorie descoperită de Dumnezeu, ferită de erori și subtilități omenești. Așa vrea Dumnezeu istoria lumii: curată, obiectivă și plină de expresia prezenței Sale întru ea. „Revelația se propagă așadar numai prin raportul intim dintre mine și tine, căci aceasta reprezintă istoria și creațiunea neatinse de păcat, așa cum a ieșit din mâna lui Dumnezeu”. Din punct de vedere teologic, nu există istorie de tip arianist. Mereu în istoria unui neam creștin a fost evidențiată și prezența lui Dumnezeu în evenimentele temporale ale acelui popor. Așadar, nu există o Istorie a României și o Istoriei a Bisericii Ortodoxe Române fără suprapunere, aproape perfectă, de evenimente desfășurate prin voia și lucrarea lui Dumnezeu și implicarea comunității largi de creștini, cu atât mai mult cu cât începutul istoric al acestui neam românesc coincide cu începutul unei identități creștine mărturisită și trăită pe aceste meleaguri. Atât din punct filosofic, sociologic cât și teologic, timpul istoric este lucrul cel mai important pentru existența umană. Chiar judecata dumnezeiască ne-ar putea întreba la sfârșitul veacurilor: Ce ai făcut cu timpul tău, cu viața ta istorică?