REZUMAT: |
Reforma sistemului de sănătate din țara noastră a
determinat tranziții majore în structura și funcționarea
serviciilor de sănătate dar și în mentalitatea furnizorilor și a
utilizatorilor acestora.
Asistența primară a stării de sănătate a populației,
apanajul rețelei de Cabinete de Medicină de familie, a impus
tranziție și în managementul accesului spre servicii de
sănătate, atât pentru furnizori cât și pentru utilizatori.
Formarea profesională prin specialitate și primariat,
completată de educația medicală continuă a personalului care
acordă servicii specializate la acest nivel, girează calitatea
actului medical. Aspectele care fac diferența de percepere a
calității serviciilor sunt apanajul activității manageriale din
sistemul de tip privat al asistenței primare, relațiile
contractuale și nivelul de educație civică și educație pentru
sănătate a utilizatorilor.
Prezenta lucrare este emanația unor nevoi resimțite și
exprimate de dezvoltare personală, a carierei și a
antreprenoriatului, pe care medicul de familie trebuie să‐l
realizeze în condițiile concurențiale ale pieței reglementate a
serviciilor de sănătate. |
|