REZUMAT: |
Martori ai confruntărilor din jurul învățământului de masă, în care examenul
de bacalaureat, în consonanță cu evaluările românești și europene ale
competențelor elevilor de la toate nivele a scos în evidență eșecul pe scară largă al
multora dintre ei, un grup de cercetători conduși de autorii acestui volum și-au
propus să demonstreze că modul în care succesul școlar este răspândit în societatea
românească nu este întâmplător din punctul de vedere al structurii sociale actuale în
care caracteristicile mediului social interacționează cu caracteristicile individuale,
intelectuale și motivaționale ale tuturor actorilor implicați. Ca urmare, în cadrul
departamentului de Asistență Socială din Universitatea Babeș-Bolyai am constituit
Centrul pentru Evaluarea Socio-Educațională, a cărei echipă de cercetare a elaborat
un proiect de cercetare1 comprehensiv cu scopul de pune în evidență dimensiunile
sociale ale performanţelor şcolare, de a elabora profile individuale și de grup
pornind de la aceste dimensiuni, precum și programe de intervenție care să poată
pozitiva factorii sociali de risc. |
|