|
|
MEZA R.M., BOCA Paul, ȚĂRAN Flavia , MOGOȘ Andreea, COSTINA Andrei , PRUNDARU George , HUȘANU Ionuț, OMETA Oana , JURĂU Sînziana , TROFIN Constantin , DOROFTE Alexandru |
Digitalizarea media și cultura populară |
|
|
|
ARTA |
|
|
|
978‐606‐37‐0580‐9 |
|
2019 |
|
|
E-BOOK INTEGRAL |
Format: |
|
|
|
|
REZUMAT: |
Cultura populară se definește cel mai adesea în raport cu oamenii
obișnuiți, cu practicile acestora, credințele, preferințele și obiectele produse
și utilizate de aceștia în viața de zi cu zi. Teoreticienii din diferite domenii
au formulat de-a lungul secolelor XX și XXI o serie de modele conceptuale
pentru a defini și teoretiza cultura populară. Manualul lui Dominic Strinati
(2004) face o amplă trecere în revistă a celor mai importante dintre aceste.
În primul rând, în contextul lingvistic românesc, este oportun să ne referim
la relația dintre cultura populară și cultura de masă. Teoreticienii culturii de
masă susțin că în societățile pre-industriale, cultura populară este cultura
folclorică, iar în societățile industriale, cultura populară devine cultura de
masă. În limba română, utilizăm de regulă expresia muzică populară pentru
a ne referi la repertoriul folcloric, nu la repertoriul muzical care are mare
popularitate în contemporaneitate. |
|