REZUMAT: |
Conceput de către colectivul de didacticieni ai Departamentului
de Didactica Științelor Socio‐Umane din cadrul Universității „Babeș‐
Bolyai” într‐un an cu totul deosebit pentru națiunea română, anul în care
sărbătoream 100 de ani de la formarea României Mari, volumul de față a
fost finalizat într‐un an cu profunde reverberații în viața comunității
noastre academice, an în care marea familie a Universității „Babeș‐
Bolyai” celebrează centenarul înființării Universității românești a Daciei
Superioare la Cluj. Simbolic și poate nu întâmplător, conținutul
volumului reflectă nu doar istoria educației de pe teritoriul României în
ultimul veac, ci și noile realități, imperativele prezentului, dar și
provocările viitorului în materie de educație. Fie că abordează aspecte ale
instituționalizării învățământului românesc după Marea Unire din 1918
sau doar tratează diacronic diferite domenii, fie că supun analizei
comandamentele educației din prezent, ori alocă unor personalități
marcante ale culturii românești pagini valoroase de analiză
prosopografică, toate materialele incluse în prezentul volum aduc un
plus de cunoaștere la trecutul, prezentul și viitorul educației din spațiul
românesc. Deopotrivă studenți, cadre didactice din învățământul
universitar sau preuniversitar, cercetători sau chiar oameni care activează
în afara domeniului educației pot regăsi în carte aspecte interesante și
provocatoare intelectual. |
|