LUPU Daciana Angelica
Dezvoltarea încrederii în sine. Ghid practice. Opțional din aria curriculară Consiliere și Orientare

 
  PSIHOLOGIE
   
  978‐606‐37‐0585‐4
  2019
 
  E-BOOK INTEGRAL
Format: add to cart
   
REZUMAT: Cine sunt eu? Cum sunt eu? Ce valori am? Cât mă prețuiesc? – iată câteva întrebări pe care fiecare dintre noi ni le putem pune măcar o dată în viață. Ar fi de dorit ca fiecare dintre noi să ne putem răspunde la ele. Dar oare putem? Oare suntem învățați să ne putem răspunde? Oare vrem cu adevărat să ne răspundem? Sunt doar câteva întrebări, așanumitele întrebări existențiale. Unora ne este ușor să răspundem, dar altora … deloc ușor. Oare de ce? Oare cine ne ajută, sau ne‐ar putea ajuta? Dacă este vorba de ajutor, cred că ne putem uita înspre părinții. Ei ar fi primii care ne‐ar putea ajuta. Ei sunt jaloanele noastre în perioada micii copilării. Ei fac diferite afirmații despre cum suntem sau cine suntem. Ei sunt primii care ne creează ideile că suntem buni, sau nu; cât suntem de buni și la ce. Părinții sunt reperele noastre, sunt primii care ne dau informații despre valoarea noastră. După părinți, ca modelatori ai părerii despre noi‐înșine, vin la așa‐numita modelarea noastră, dascălii (educatori, învățători, profesorii), care confirmă sau infirmă ceea ce părinții au spus și format la noi, ca și copii.