REZUMAT: |
Prima întrebare care probabil vă trece prin minte în clipa în care începeți să consultați
această lucrare și sunteți student, profesor sau manager al unei companii este
următoarea: De ce ar trebui o companie să colaboreze? Cum va adăuga valoare această
colaborare companiei mele? Nu ar fi mai bine dacă ne-am dezvolta intern și am obține
singuri toate aceste beneficii despre care se discută în această lucrare? Ar fi mai bine,
bineînțeles! Însă, chestiunea este că nu întotdeauna dezvoltarea internă este posibilă (în
special din lipsa resurselor și a competențelor necesare). Pe de altă parte, nu toate
companiile au resursele financiare necesare pentru a cumpăra o altă companie. În plus,
după cum vom vedea ulterior prin intermediul unui exemplu practic, compania
parteneră poate să nu fie dispusă să își vândă afacerea. Multe dintre motivele pentru
care o companie este indicat să participe în colaborări strategice și să își dezvolte
competențele și abilitățile pentru colaborare sunt discutate pe larg în capitolul întâi. |
|