Această lucrare reprezintă o continuare a exemplificărilor unor
parteneriate dintre școli și diverși parteneri realizate în cartea „Școala și
comunitatea. Repere teoretice și exemple de bune practici”, publicată la
Editura Presa Universitară Clujeană, în colecția Paedagogia.
Cele două lucrări pornesc de la premisa că, pentru o funcționare
optimă a localităților ca „veritabile comunități”, este nevoie de o permanentă
colaborare între membrii ei pentru realizarea unor scopuri comune și pentru
dezvoltarea reală, cu sens a comunității. Parteneriatele educaționale au fost
considerate o modalitate eficientă prin care se realizează colaborarea între
membrii comunității, la nivel individual și la nivel de grupuri.
Scopul acestor lucrări este de a oferi modele de bune practici care pot
fi valorificate în contexte de învățare. Diversitatea exemplelor oferă o premisă
valoroasă pentru aplicațiile profesorilor în educație. Conținuturile prezentate
îmbină abordări teoretice cu exemple practic‐aplicative. Structura lucrării
încorporează șapte capitole. |