REZUMAT: |
Dacă, în spațiul lingvistic internațional, atenția cercetătorilor se îndreaptă
din ce în ce mai mult asupra realizării unor descrieri cât mai complete ale limbilor,
în literatura română de specialitate întâlnim puține materiale destinate acestei
problematici, iar dintre acestea și mai puține sunt acelea care își bazează cercetarea
pe un corpus de producții ale vorbitorilor nonnativi de limba română.
Prin această lucrare, tratăm o temă actuală, însă puţin abordată de către
specialiştii români: descrierea, din punct de vedere lexical, a limbii române ca limbă
a doua (L2), la nivelul A1, prin realizarea unui inventar lexical aferent nivelului A1
din Cadrul european comun de referință pentru limbi (CECRL), elaborat pe baza
unui corpus al vorbitorilor nonnativi (learner corpus). Totuși, necesitatea acestei
teme a fost subliniată, în mai multe rânduri, de către diferiți specialiști români,
precum Elena Platon, Gabriela Biriș, Diana Burlacu, Gabriela Stoica, Adriana Todea
sau Carmen Mîrzea Vasile, după cum am arătat în corpul lucrării. |