REZUMAT: |
Pentru a oferi o perspectivă de ansamblu asupra profilului tematic al
volumului de față, menționăm, în cele ce urmează, câteva dintre direcțiile de
cercetare urmărite de către semnatarii studiilor. În primul rând, semnalăm
prezența câtorva reflecții despre procesul de predare a limbilor străine, în
general, unele dintre acestea vizând analiza tipurilor de discurs prezente în
actul didactic (Nicoleta Neșu), iar altele concentrându‐se pe fixarea unor
repere de ordin metodologic (Elena Platon). În atenția Irinei‐Marinela Deftu
intră rolul atitudinilor în învățarea RLS, mai exact, orientarea integrativă, cu
referire directă la proiectul Szkolenia Językowe, în vreme ce pedagogia
proiectului în didactica limbilor‐culturi reprezintă obiectul de studiu al
Mariei Grosu. Cristina Varga realizează o analiză a tipurilor de corpusuri de
limba română, arătând în ce mod ar putea fi utilizate acestea în procesul de
predare‐învățare a RLS. Nici problematica predării limbajelor specializate nu
rămâne în afara ariei de cercetare, Andreea‐Victoria Grigore discutând
avantajele utilizării surselor audiovideo autentice în receptarea discursului
oral în cazul limbajului politico‐juridic. |