REZUMAT: |
În lanțul deciziilor care marchează geneza unui spectacol de teatru sau a
unui film, alegerea actorilor care vor da viață personajelor reprezintă un
moment de graniță. De acum, ființele „de hârtie” ale piesei sau ale scenariului
capătă chip, trup, voce, suflet. Personajele, metafore ale ființei umane,
trec, din stadiul virtual, în cel al „încarnării”, printr-un autentic act de creație,
în cadrul căruia regizorul își recrutează „echipajul” pentru o Călătorie
ce poate fi fără întoarcere. Cu toate că miza acestei etape de parcurs este
esențială, odată încheiat, momentul audiției intră într-o zonă de umbră.
Succesiunea de evenimente care duce la stabilirea distribuției este rareori
amintită ulterior; cu excepția memorialisticii sau monografiilor, puține materiale
documentare pe această temă sunt păstrate în arhive. Amalgamul de
metode și tehnici de evaluare a actorilor, considerațiile de ordin pragmatic,
dinamicile interpersonale din interiorul trupei teatrale, chiar și zvonistica
iscată în jurul evenimentului, întrețin o veritabilă mitologie, după cum remarca
cercetătorul Brian Eugenio Herrera. Cercetarea de față își propune
să vină în sprijinul necesității de clarificare a fenomenelor care au loc în
timpul castingului, în general, și în cadrul audiției teatrale, în special. |
|