REZUMAT: |
Prin studiul de față s‐a urmărit prezentarea elementelor ce țin de
educație și progres în contextul dizabilităților severe de învățare, prin
intermediul mijloacelor de comunicare alternativă și augmentativă (CAA).
De asemenea, s‐a urmărit prezentarea coerentă a conceptelor de lucru în
conformitate cu direcțiile internaționale de acțiune în educația elevilor cu
cerințe speciale în învățare, alături de evidențierea relevanței și totodată
importanței standardelor de calitate în cercetarea aferentă educației speciale.
Drept urmare, datele prezentate în acest studiu contribuie la întregirea
imaginii de ansamblu asupra condițiilor în care prevederile convențiilor
internaționale asumate de România sunt aplicate sau aplicabile, în clasele de
elevi considerați cu grad sever de afectare, cuprinse în analiza efectuată, prin
modalități mixte de culegere a datelor, atât din contexte internaționale, cât și
naționale, subsumate perspectivei transformative (Creswell, 2014; Mertens,
2012). |
|