REZUMAT: |
Lucrarea constituie o pledoarie pentru
susținerea și aprecierea muzicii corale sacre în spațiul românesc, pentru care
scop a ales să abordeze una dintre formele de expresie cele mai rafinate ale
artei plurivocale bisericești, și anume, Concertul coral religios. Prezentul volum
reprezintă o analiză muzicologică de mare calitate ce se plasează la intersecția
unui studiu interdisciplinar, înglobând atât elementele unei abordări de factură
teologică (Istoria muzicii bisericești la români, Imnografie, Liturgică, Ritual),
cât și parametrii unei cercetări de strictă specialitate (Istoria muzicii universale,
Forme muzicale, Armonie, Contrapunct, Stilistică, Estetică muzicală sau Semiotică).
Personal, în calitate de coordonator științific, am îmbrățisat cu multă
larghețe această temă de cercetare, convins fiind că autorul, absolvent atât al
Facultății de Teologie Ortodoxă cât și al Universității Naționale de Muzică din
București, are pregătirea necesară pentru a îmbogăți realmente literatura de
specialitate românească, de altfel destul de săracă în această arie. |
|