RAȚIONALITATE ȘI CONTROL ÎN AUTOREGLAREA ÎNVĂȚĂRII LA STUDENȚI. Modelare conceptuală şi intervenţii experimentale de validare
PSIHOLOGIE, ŞTIINŢE COGNITIVE
978-973-595-579-3
2013
DISPONIBIL LA CERERE
buc.
REZUMAT:
Valoarea cercetării nu se rezumă la identificarea de date empirice, experimentale, în sprijinul ipotezelor de cercetare. Cercetarea aduce laolaltă pentru prima dată trei teorii majore din câmpuride cercetare diferite—psihologie educaţională şi şcolară, dar şi clinică, a sănătăţii şi a dezvoltării. Furnizează, de asemenea, o fundaţie solidă pentru interpretarea şi explicarea ştiinţifică a diferenţelor la nivelul strategiilor de autoreglare (intra şi interindividuale, dar şi inter grupale, i.e. variaţii între grupe diferite de vârstă). Intervenţiile proiectate pentru influenţarea celor două constructe principale (iraţionalitate şi strategii de autoreglare a învăţării) pot fi optimizate şi dezvoltate pe viitor, cu o serie de efecte benefice pentru emoţionalitatea, dezvoltarea intelectuală, cognitivă şi metacognitivă a individului, precum şi pentru bunăstarea sa psihoemoţională şi funcţionalitatea sa comportamentală eficientă, atât în context academic, cât şi în afara acestui context.