|
|
DOMAIN: PSYCHOLOGY |
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
După 18 luni de Covid19 orice referire la acest subiect pare
mai mult decât sâcâitoare. Vaccin, măști, distanțare, cazuri,
decese, carantină, suspendare, zona roșie, ATI, conspirație și
încă o mulțime de noțiuni adiacente se rostogolesc continuu
într-un cotidian tot mai sumbru și mai pesimist, marcat de o
așteptare deja obositoare. O așteptare pentru ieșirea la
liman, pentru găsirea unui leac potrivit sau, de ce nu, pentru
dispariția cu totul a acestui virus pătimaș. Adică o așteptare
pentru întoarcerea la cum era înainte. Google-ul indexează
în septembri[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
The present book emerged from the desire to
identify some effects that technology brings on the
human psychic in the level of emotions, cognitions
and behaviors, in specific social, cultural, professional
contexts.
Like any element of novelty, the technological
explosion brings, besides the impetuous temptation,
feelings of uncertainty, fear, concern about the side
effects on the human psyche, derived from its intense
use.
In a way, history repeats itself. When the book
was published for the general public, the humanity
have the same anxiety: ʺWill not be the man adversely
affect[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
In the 21st century, media literacy and intercultural competence are two key competences
necessary for a successful adult life. Media is everywhere we turn, on TV, radio, Internet,
our smartphones and tablets. It is present even in children’s life from a very early age.
Thus, media literacy is important in order to be able to read media messages successfully,
to avoid being manipulated by media messages. Nowadays, multicultural society is a
reality due to historical events or to emigration. A multicultural society leads to the
coexistence of different traditions, mentalities, habits, w[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Volumul de față reflectă varietatea preocupărilor studenților, absolvenților și
profesioniștilor din România în ceea ce privește latura psiho-socială a dizabilității
în variatele forme ale acesteia, din copilăria timpurie până la vârsta adultă. De
asemenea, volumul reliefează natura permisivă spre inter- și multidisciplinarite a
domeniului Psihopedagogiei Speciale, disciplină care integrează cunoștințe, modele,
paradigme din mai multe domenii (psihologie, psihoterapie, pedagogie, medicină,
sociologie, științele reabilitării, asistență socială etc.) în s[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Premisa majoră de la care pornim (și pe care sper că o împărtășești cu mine) este aceea că școala trebuie să însemne ceva mai mult decât transmiterea și însușirea de cunoștințe. Vorbim, în acest caz, despre formarea de atitudini, de valori, de comportamente și, mai ales, despre formarea unui stil de gândire bazat pe logică, pe capacitatea de a folosi informațiile acumulate la momentul și în felul potrivit. În afara școlii, nu cunoaștem lucrurile din jurul nostru defalcat în funcție de materii, ci ca o experiență senzorială și cognitivă completă în care, în[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Cultivarea metacogniţiei, „veriga lipsă din învăţarea şcolară”, după
Nicholls (2003), poate însemna exact cultivarea „celui de-al şaptelea
simţ”, a ceea ce diferenţiază indivizii în privinţa performanţelor lor
(Anderson, 2002), alături de alți factori cum ar fi inteligența, memoria,
atenția, dar și motivația, anxietatea, atitudinea față de activitatea de
învățare, fără a exclude diferențele datorate vârstei, genului sau contextului
social în care are loc învățarea. Cercetările recente au vizat
atât o abordare teoretică a conceptului de metac[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Sistemele educaţionale ale lumii încearcă, de mii de ani, să pună în aplicare, să implementeze politici educaţionale, prin strategii concrete, care să răspundă cerinţelor societăţilor. În permanentă mişcare, evoluţie, reformare, idealul social impune o modificare (aproape implicită) şi a idealului educaţional. Prin urmare, identificarea unor căi de eficientizare a reformelor educaţionale, de găsire a unor soluţii cât mai obiective de gestionare optimă a resurselor „calde” şi „reci” ale sistemelor de învăţământ se regăsesc, drept factori prioritari, în[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Paradigmele educaţionale actuale încearcă să rezolve diferite probleme şi nevoi ale societăţii, aflată într-un proces accelerat de schimbare, de evoluţie. Astfel, pedagogia contemporană încearcă să facă faţă solicitărilor care vin din lumea socio-economicului, să facă faţă noilor probleme ale lumii postmoderne, aducând propuneri şi
soluţii educative noi, multe dintre ele rămânând în simplă fază de proiect, altele fiind, însă în fază experimentală. Într-o lume a eclectismului, a diversităţii, a holismului, a inter-, multi-, transculturalismului şi global[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
În contextul actual, postmodern, al schimbărilor majore din sfera socialului, politicului, economicului şi ale tuturor celorlalte paliere, sisteme şi subsisteme ce fac să pulseze societăţile, regândirea educaţiei oamenilor şi revizuirea mecanismelor de funcţionare a acesteia ni se pare o realitate mai mult decât necesară. Semnalăm, în
acest sens, şi mesajele venite din partea Uniunii Europene, privind formarea de competenţe generale şi transversale, în cazul tinerilor în formare, ca aspect absolut necesar pentru integrarea în viaţa socioprofesională.
Până la urmă, i[...]
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Școala de astăzi a devenit, contrar așteptărilor, un spațiu al confruntărilor și al conflictelor. In aceste condiții, eficiența școlii, în general, și a fiecărui cadru didactic în parte, depind în mare măsură de preocuparea de a cunoaște și de a înțelege elevii și problemele cu care aceștia se confruntă zi de zi. Neglijarea acestei preocupări, ar putea crea, poate fără intenție, premise pentru ca elevul să refuze să învețe, să fugă de la școală, înțelegerea și comunicarea cu educatorii să se realizeze greoi sau deloc, premise pentru apariția conflictel[...]
FULL E-BOOK |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
RESUME |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|