|
|
MOGONEA Florentin Remus |
|
|
|
Sistemele educaţionale ale lumii încearcă, de mii de ani, să pună în aplicare, să implementeze politici educaţionale, prin strategii concrete, care să răspundă cerinţelor societăţilor. În permanentă mişcare, evoluţie, reformare, idealul social impune o modificare (aproape implicită) şi a idealului educaţional. Prin urmare, identificarea unor căi de eficientizare a reformelor educaţionale, de găsire a unor soluţii cât mai obiective de gestionare optimă a resurselor „calde” şi „reci” ale sistemelor de învăţământ se regăsesc, drept factori prioritari, în[...]
E-BOOK INTEGRAL |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
Paradigmele educaţionale actuale încearcă să rezolve diferite probleme şi nevoi ale societăţii, aflată într-un proces accelerat de schimbare, de evoluţie. Astfel, pedagogia contemporană încearcă să facă faţă solicitărilor care vin din lumea socio-economicului, să facă faţă noilor probleme ale lumii postmoderne, aducând propuneri şi
soluţii educative noi, multe dintre ele rămânând în simplă fază de proiect, altele fiind, însă în fază experimentală. Într-o lume a eclectismului, a diversităţii, a holismului, a inter-, multi-, transculturalismului şi global[...]
REZUMAT |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
În contextul actual, postmodern, al schimbărilor majore din sfera socialului, politicului, economicului şi ale tuturor celorlalte paliere, sisteme şi subsisteme ce fac să pulseze societăţile, regândirea educaţiei oamenilor şi revizuirea mecanismelor de funcţionare a acesteia ni se pare o realitate mai mult decât necesară. Semnalăm, în
acest sens, şi mesajele venite din partea Uniunii Europene, privind formarea de competenţe generale şi transversale, în cazul tinerilor în formare, ca aspect absolut necesar pentru integrarea în viaţa socioprofesională.
Până la urmă, i[...]
REZUMAT |
Format: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|